نوبت دهی آنلاین کلینیک!
  • 1402/10/13 - 08:02
  • - تعداد بازدید: 67
  • - تعداد بازدید کنندگان: 60
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
مرکز آموزشی و درمانی فوق تخصصی کودکان حضرت علی اصغر (ع)

نخستین کنترل خون ریزی زخم معده با کارگزاری هموکلیپس از طریق آندوسکوپی

نخستین کنترل خون ریزی زخم معده با کارگزاری هموکلیپس از طریق آندوسکوپی

321604.mp3 نخستین کنترل خون ریزی زخم معده با کارگزاری هموکلیپس از طریق آندوسکوپی

نخستین کنترل خون ریزی زخم معده با کارگزاری هموکلیپس از طریق آندوسکوپی در بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع)

کنترل خون ریزی زخم معده با کارگزاری هموکلیپس از طریق آندوسکوپی، برای نخستین بار در مرکز آموزشی، درمانی حضرت علی اصغر(ع) با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی - درمانی کودکان حضرت علی اصغر(ع)،.کنترل خون ریزی زخم معده با کارگزاری هموکلیپس از طریق آندوسکوپی توسط فوق تخصص گوارش و کبد کودکان سرکار خانم دکتر فرشته کرباسیان و با همکاری سرکار خانم دکتر چاووشی متخصص بیهوشی و فلوشیپ بیهوشی کودکان و همچنین پرسنل اتاق عمل برروی یک کودک 11 ساله مبتلا به خون ریزی شدید دستگاه گوارش فوقانی و استفراغ های خونی مکرر با موفقیت انجام شد.

دکتر کرباسیان در این خصوص افزود: خون ریزی های دستگاه گوارش فوقانی در کودکان معمولا با درمان های دارویی کنترل می شوند اما در مواردی ممکن است برای کنترل نیاز به درمان های اندوسکوپیک باشد.
پسر ۱۱ ساله ای که با خون ریزی شدید دستگاه گوارش فوقانی و استفراغ های خونی مکرر در بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) بستری شد و به علت عدم توقف خونریزی با درمان دارویی در چند ساعت اولیه تحت اندوسکوپی اورژانسی در اتاق عمل قرار گرفت. در ابتدا زخم های خونریزی دهنده بیمار اسکلروتراپی شد و برای اولین بار در بیمارستان رگ خون ریزی دهنده با هموکلیپس گرفته شد و خونریزی به صورت کامل کنترل شد. هموکلیپس که برای کنترل خونریزی استفاده میشود یک وسیله مکانیکی فلزی است که در آندوسکوپی به منظور بستن دو سطح مخاطی بدون نیاز به جراحی و بخیه استفاده می شود. عملکرد کلی آن شبیه بخیه در جراحی است، زیرا برای اتصال دو سطح از هم گسیخته به هم استفاده می شود، اما می تواند از طریق کانال آندوسکوپ تحت دید مستقیم اعمال شود. وی افزود: در صورت عدم انجام این کار و عدم کنترل خون ریزی، بیمار نیازمند اقدام جراحی بود که خوشبختانه با کارگذاری هموکلیپس از طریق اندوسکوپ خونریزی بیمار کاملا کنترل شد و به بخش PICU جهت دریافت مراقبت‌های تکمیلی منتقل گردید.

  • گروه اخبار :
  • کد خبر : 321604
:
زهرا قدیمی
خبرنگار

زهرا قدیمی

تصاویر

Template settings