نوبت دهی آنلاین کلینیک!
  • 1405/04/02 - 07:56
  • - تعداد بازدید: 23
  • - تعداد بازدید کنندگان: 20
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
مرکز آموزشی و درمانی فوق تخصصی کودکان حضرت علی اصغر (ع)

برگزاری کلاس آموزشی بیماری ابولا در مرکز با هدف ارتقای آمادگی کادر درمان

همزمان با اعلام وضعیت اضطراری جهانی بیماری ابولا از سوی سازمان جهانی بهداشت، دوره آموزشی ویژه دانشجویان، دستیاران پزشکی و کارکنان درمانی در بیمارستان کودکان حضرت علی‌اصغر(ع) برگزار شد.

372632.mp3 برگزاری کلاس آموزشی بیماری ابولا در مرکز با هدف ارتقای آمادگی کادر درمان

به گزارش روابط عمومی بیمارستان کودکان حضرت علی‌اصغر(ع)، همزمان با اعلام وضعیت اورژانس جهانی بیماری ابولا از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO)، کلاس آموزشی آشنایی با این بیماری در روز دوشنبه ۱ تیرماه ۱۴۰۵ در سالن بزرگمهر این مرکز برگزار شد.

این برنامه آموزشی با هدف ارتقای سطح آمادگی کادر درمان، افزایش آگاهی علمی و تقویت توانمندی‌های پیشگیری، تشخیص و کنترل بیماری‌های واگیر، با همکاری اساتید گروه بیماری‌های عفونی، متخصصان آزمایشگاه و سوپروایزر کنترل عفونت بیمارستان برگزار شد.

در این دوره آموزشی، دانشجویان، دستیاران پزشکی و اعضای کادر درمان با آخرین اطلاعات علمی درباره بیماری ابولا، راه‌های انتقال، علائم بالینی، اصول تشخیص آزمایشگاهی، اقدامات مراقبتی، استفاده صحیح از تجهیزات حفاظت فردی (PPE) و دستورالعمل‌های کنترل و پیشگیری از انتقال بیماری آشنا شدند.

همچنین اساتید حاضر در این نشست بر اهمیت آمادگی مراکز درمانی در مواجهه با بیماری‌های نوپدید و بازپدید، رعایت دقیق اصول کنترل عفونت و به‌روزرسانی مستمر دانش کارکنان حوزه سلامت تأکید کردند.

بیمارستان کودکان حضرت علی‌اصغر(ع) در راستای رسالت آموزشی و درمانی خود، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و بازآموزی مستمر را از مهم‌ترین راهکارهای ارتقای کیفیت خدمات سلامت و افزایش آمادگی نیروهای درمانی در برابر تهدیدات بهداشتی می‌داند.

  • گروه اخبار : اخبار
  • کد خبر : 372632
:
کلیدواژه ها
زهرا قدیمی
خبرنگار

زهرا قدیمی

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings