دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
برنامـــــــــه درمانــــــــــگاه‌ها
پاسخ‌دهی آنلاین آزمایشگاه پاتوبیولوژی
نوبت‌دهی اینترنتی درمانگاه‌های تخصصی
نوبت‌دهی تلفنی
واحد توسعه تحقیقات بالینی علی‌اصغر
آموزش مراقبین کودک
آموزش کادر درمان
پیشنهادات و انتقادات
معرفی افراد

پیـــــــــــــــوندها

 

معرفی واحد بهبود کیفیت

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۴/۲۶ | 

این واحد در ساختمان اداری بیمارستان و در طبقه اول واقع شده است. در حال حاضر طرحهای اعتباربخشی آموزشی و درمانی در این واحد درحال اجرا می‌باشد.

فعالیت‌های این واحد شامل موارد زیر است:

  • تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان
  • تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان
  • تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه‌سازی برنامه‌های بهبود کیفیت، ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی
  • تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیر‌بالینی (مدیریت، امور مالی، خدمات پزشکی، خدمات پرستاری، خدمات عمومی و پشتیبانی و خدمات پاراکلینیک(
  • هماهنگی و یکپارچه‌سازی فعالیت‌های بهبود کیفیت در بیمارستان
  • پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت، داده ها، اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص‌ها
  • تدوین فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت
  • تدوین شاخص‌های مهم عملکردی اختصاصی، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی و زمان‌دار جهت فرآیندهای مختلف بیمارستان
  • تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت بیمارستان
  • تصویب و ابلاغ و بازنگری خط مشی و روش‌های اجرایی و دستورالعمل‌های واحدهای مختلف بیمارستان
  • نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش‌های بیمارستان
  • پیگیری و هماهنگی پیاده‌سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف بیمارستان
  • ایجاد نظام گزارش‌دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان
  • هماهنگی و یکپارچه‌سازی فعالیت‌های بهبود کیفیت در کل بیمارستان
  • نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته‌های بیمارستانی 
  • پیگیری موارد ارجاعی از واحد بهبود کیفیت بیمارستان 
  • انجام سایر امور طبق دستور مقام مافوق
  • بررسی و تحلیل شرایط موجود و پیشنهاد راهکارهای علمی و عملی به منظور رفع کاستی‌ها و نارسایی‌های سیستم
  • جمع‌آوری اطلاعات مربوط به نیازهای کلی بیمارستان از نظر ساختمان، لوازم و تجهیزات و نیاز به تعمیرات اساسی و یا بازسازی و تهیه گزارش‌های مربوط به  آن جهت ارائه به مسئولان
  • مشارکت در ممیزی داخلی بیمارستان در راستای استانداردهای مختلف
  • تهیه گزارش ممیزی و پیگیری اقدامات اصلاحی
  • نظارت بر تحلیل شاخص‌ها و برنامه‌های عملیاتی
  • نظارت بر کلیه امور اعتباربخشی بخش‌ها
  • تشکیل کمیته‌های بیمارستانی مطابق با کتابچه کمیته‌­های بیمارستانی و پیگیری مصوبات
  • رضایت‌سنجی از تمامی پرسنل مرکز هر ۶ ماه یک‌بار


CAPTCHA code
دفعات مشاهده: 973 بار   |   دفعات چاپ: 191 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر