دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

معرفی واحد بهبود کیفیت

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۴/۲۶ | 

این واحد در ساختمان اداری بیمارستان و در طبقه اول واقع شده است. در حال حاضر طرحهای اعتبار بخشی آموزشی و درمانی در این واحد درحال اجرا می‌باشد.

فعالیت‌های این واحد شامل موارد زیر است:

  • تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان
  • تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان.
  • تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت،ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی.
  • تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیر بالینی (مدیریت،امور مالی،خدمات پزشکی،
  • خدمات پرستاری،خدمات عمومی و پشتیبانی،خدمات پاراکلینیک(
  • هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در بیمارستان
  • پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت،داده ها،اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها.
  • تدوین فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت
  • تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی،قابل اندازه گیری،قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندهای مختلف بیمارستان.
  • تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت بیمارستان.
  • تصویب و ابلاغ و بازنگری خط مشی و روش های اجرایی و دستوراالعمل‌های واحدهای مختلف بیمارستان
  • نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش های بیمارستان
  • پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف بیمارستان.
  • ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان.
  • هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل بیمارستان
  • نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی 
  • پیگیری موارد ارجاعی از واحد بهبود کیفیت بیمارستان 
  • انجام سایر امور طبق دستور مقام مافوق
  • بررسی و تحلیل شرایط موجود و پیشنهاد راهکارهای علمی و عملی به منظور رفع کاستی ها و نارسایی های سیستم
  • جمع آوری اطلاعات مربوط به نیازهای کلی بیمارستان از نظر ساختمان ، لوازم و تجهیزات و نیاز به تعمیرات اساسی و یا بازسازی و تهیه گزارشات مربوط به پیرامون آن جهت مسئولان مربوط
  • مشارکت در ممیزی داخلی بیمارستان در راستای استانداردهای مختلف
  • تهیه گزارش ممیزی و پیگیری اقدامات اصلاحی
  • نظارت بر تحلیل شاخص ها و برنامه های عملیاتی
  • نظارت بر کلیه امور اعتباربخشی بخش ها
  • تشکیل کمیته‌های بیمارستانی مطابق با کتابچه کمیته­های بیمارستانی و پیگیری مصوبات
  • رضایت سنجی از تمامی پرسنل مرکز هر ۶ ماه یکبار


کد امنیتی را در کادر بنویسید    
دفعات مشاهده: 17 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر