دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

پیـــــــــــــــوندها

AWT IMAGE
AWT IMAGE

معرفی واحد بهبود کیفیت

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۴/۲۶ | 

این واحد در ساختمان اداری بیمارستان و در طبقه اول واقع شده است. در حال حاضر طرحهای اعتباربخشی آموزشی و درمانی در این واحد درحال اجرا می‌باشد.

فعالیت‌های این واحد شامل موارد زیر است:

  • تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان
  • تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان
  • تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه‌سازی برنامه‌های بهبود کیفیت، ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی
  • تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیر‌بالینی (مدیریت، امور مالی، خدمات پزشکی، خدمات پرستاری، خدمات عمومی و پشتیبانی و خدمات پاراکلینیک(
  • هماهنگی و یکپارچه‌سازی فعالیت‌های بهبود کیفیت در بیمارستان
  • پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت، داده ها، اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص‌ها
  • تدوین فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت
  • تدوین شاخص‌های مهم عملکردی اختصاصی، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی و زمان‌دار جهت فرآیندهای مختلف بیمارستان
  • تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت بیمارستان
  • تصویب و ابلاغ و بازنگری خط مشی و روش‌های اجرایی و دستورالعمل‌های واحدهای مختلف بیمارستان
  • نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش‌های بیمارستان
  • پیگیری و هماهنگی پیاده‌سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف بیمارستان
  • ایجاد نظام گزارش‌دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان
  • هماهنگی و یکپارچه‌سازی فعالیت‌های بهبود کیفیت در کل بیمارستان
  • نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته‌های بیمارستانی 
  • پیگیری موارد ارجاعی از واحد بهبود کیفیت بیمارستان 
  • انجام سایر امور طبق دستور مقام مافوق
  • بررسی و تحلیل شرایط موجود و پیشنهاد راهکارهای علمی و عملی به منظور رفع کاستی‌ها و نارسایی‌های سیستم
  • جمع‌آوری اطلاعات مربوط به نیازهای کلی بیمارستان از نظر ساختمان، لوازم و تجهیزات و نیاز به تعمیرات اساسی و یا بازسازی و تهیه گزارش‌های مربوط به  آن جهت ارائه به مسئولان
  • مشارکت در ممیزی داخلی بیمارستان در راستای استانداردهای مختلف
  • تهیه گزارش ممیزی و پیگیری اقدامات اصلاحی
  • نظارت بر تحلیل شاخص‌ها و برنامه‌های عملیاتی
  • نظارت بر کلیه امور اعتباربخشی بخش‌ها
  • تشکیل کمیته‌های بیمارستانی مطابق با کتابچه کمیته‌­های بیمارستانی و پیگیری مصوبات
  • رضایت‌سنجی از تمامی پرسنل مرکز هر ۶ ماه یک‌بار


کد امنیتی را در کادر بنویسید    
دفعات مشاهده: 90 بار   |   دفعات چاپ: 12 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر